"سخنان پیامبر در ردیف قران است و هیچ فرقی نمی کند، اما اینکه چرا می گوئیم بعضی ها قران است و بعضی ها سخنان پیامبر دلیلش ان است که قران در احوال ویژه ای بر زبان پیامبر جاری شده است" و به تصریح ایشان بهترین تعبیردر مورد این احوال ویژه , خواب و رویاست.
آیا تئوری رویاهای رسولانه جناب دکتر سروش تعادل دو کفه ترازوی بین کتاب و سنت را به نفع اخباریون بر هم نمی زند ؟و به عبارت اخری آیا در فرض قبول این تئوری از سوی مومنان , در ترجیح کلام محمد در بیداری نسبت به عالم خواب تردیدی رواست؟
و سوال آخر اینکه چگونه رویا و خواب هایی که فهم آن نیازمند به معبر و خوابگذار است می تواند معیار سنجیدن صحت و سقم روایات منسوب به پیامبر باشد؟
- ۹۸/۰۵/۰۶