سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰

از شوهرم متنفرم

خاطرات دفترخانه 
تازه رسیده بودم یکی از همکاران گفت خانمی منتظر شماست خواستم به دفتر کارم راهنمایی شان کند.
خانم چادری و ظاهری ساده و بی آلایش داشت بدون مقدمه گفت می خواهم برای دخترم وکالت طلاق بگیرم تعجب کردم جوانتر از آن بود که داماد داشته باشد سن دخترش را پرسیدم 
گفت : رفته تو نوزده سال یک سال نامزد بودند و چهار سال هم از ازدواجشان می گذره !
گفتم : یعنی از چهاده سالگی دختر خانم وارد رابطه شدند ؟
گفت : بله من هم سیزده سالم بود که ازدواج کردم.
گفتم : فکر نمی کنید در حال حاضر این سن برای ازدواج خیلی زود باشه ؟
گفت : نه دخترهای فامیل و هم سن و سال های دختر من یکی یکی ازدواج می کردند من و پدرش هم فکر کردیم شاید اگر خواستگارش را رد کنیم خیلی دیر بشه !
پرسیدم علت اینکه میخواد از دامادش وکالت طلاق بگیره چیه ؟ 
گفت : آقا میدانید دامادمان دو سال از دخترم بزرگتره پسر خوبیه نه اهل مواد مخدره و نه کتک کاری اما مسئولیت احساس نمی کنه الان چهار ساله رفته سربازی اما خدمتش تمام نشده ی روزه میره پادگان دو روز نمیره ...! خرج خونه را هم هر روز مادرش کارت به کارت می کرد !
از شرایط فعلی دختر و دامادش سوال کردم گفت شش ماهه که دخترم به منزل ما آمده و حاضر نیست به خانه خودشان برگرده خانواده شوهرش گفتند در صورتی حاضر به دادن وکالت طلاق به دخترم هستند که همه مهریه و حق و حقوق خودشو ببخشه ! اما آقا از کجا معلوم که وقتی دخترم مهریه اش را بخشید وکلت طلاق را امضاء کنه ؟
گفتم نگران این موضوع نباشید مهمتر این است که چه چیز جدی وجود داره که طلاق را آن هم در این سن و سال برای انها توجیه کنه ؟
زن کمی مکث کرد و گفت : راستش را بخواید دامادم پسر مودب و یربه راهیه به من و پدرش هم خیلی احترام میزاره اما مشکل اینه که دخترم به شدت از این جوان تنفر پیدا کرده و به من که مادرش هستم هم علت این همه تنفر را نمیگه و حاضر نیست یک شب با او زیر یک سقف زندگی کنه !
ساکت شدم به نظرم آمد به مرز داخل آب تخته یخی رسیدم که در دریا شناور و بیشتر آن در زیر آب پنهانه !

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی